Zakupy online w TESCO
Tesco Polska, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, doceniła prężnie rozwijający się rynek handlu internetowego. Zresztą imponujący wzrost wartości rynku e-handlu o 1,49 mld zł w roku 2012 w stosunku do lat poprzednich skłonił wiele sieci handlowych do inwestycji właśnie w tą gałąź. Jednak to właśnie Tesco skorzystało z dobrodziejstw e-handlu jako pierwsze, wybijając się na pozycję lidera.
Już rok od uruchomienia Ezakupów w Warszawie dochody firmy znacząco wzrosły. Sama usługa została uruchomiona w lipcu 2012 roku, i od tego momentu działa ona w 10 regionach Polski, a same dostawy do domu wykonywane są z 16 hipermarketów. Przedstawiciele Tesco Polska planują uruchomić usługę łącznie w 20 sklepach, co czyni firmę najszybciej rozwijającą się w branży internetowego handlu żywnością w Polsce. Obecnie rejon Warszawy obsługuje 50 vanów, które dowożą towar klientom z trzech hipermarketów. Na całą Polskę obsługiwanych jest 14 miast, a swoim zasięgiem usługa obejmuje 20% Polaków. Docelowo w tym roku planowane jest uruchomienie e-sklepu w 8 miastach i zwiększenie zasięgu do 40% Polaków.
Inwestycje związane z rozwojem e-handlu zakładają także zwiększenie liczby miejsc pracy do 1000 osób oraz zakup dodatkowych 150 vanów dostawczych.
Klient robiący zakupy przez internet w Tesco sam decyduje jak chce zrobić zakupy i w jakiej formie chce je odebrać. Firma przygotowała również mobilną wersję strony specjalnie dla użytkowników smartfonów. Dodatkowo uruchomiono usługę „Zamów i Odbierz”, gdzie klient decyduje, czy chce, aby dowieziono mu towar, czy też odbierze go osobiście. Prezes Tesco Polska dodaje, że opcja dowozu do domu staje się coraz bardziej popularna. W Gliwicach w sierpniu testowana będzie także nowa usługa drive-thru, gdzie klienci będą mogli odebrać zakupione produkty po prostu podjeżdżając do okienka. Całość zajmie zaledwie kilka minut.
Ankieta sporządzona przez firmę Nielsen pokazała, że łącznie 97% klientów Ezakupów Tesco jest zadowolona z usługi, co pozytywnie rokuje na przyszłość firmy.
Tagi: Tesco, zakupy online