Koniec Citeam.pl
Zła wiadomość dla wielbicieli zakupów grupowych. 1 kwietnia jeden z serwisów oferujących tego typu zakupy – Citeam.pl został zamknięty. I tutaj pada zasadnicze pytanie, czy moda na zakupy grupowe w Polsce przemija, czy może jest to jedyny taki przypadek?
Citeam.pl działał w Polsce aż 3 lata, od lutego 2011 roku, a powstał w czasie boomu zakupy grupowe oraz serwisy typu Groupon, Grupeo, MyDeal, Gruper czy właśnie Citeam. Powstał nawet portal zbierający informacje o tego typu serwisach, GoDealla.pl, który odnotował, że w Polsce działa aż 181 serwisów oferujących kody rabatowe i oferty zakupów grupowych, a wszystkie te powstały na przestrzeni ostatnich 4 lat.
Co było powodem zamknięcia tak znanego serwisu? Głównym powodem były znaczne straty, które ponosił portal. Straty te dotyczyły nie tylko liczby użytkowników (do końca 2013 roku przestało korzystać z portalu około 1,50 miliona osób), ale i przychodów. Zresztą nie tylko Citeam.pl doświadczył zmniejszenia się liczby użytkowników, a co za tym idzie – zamknięcia działalności. Podobny los dotknął np. Klub Okazji należący do firmy Axel Springer czy HappyDay, należący do Agory.
Można by rzec, że koniec Citeam.pl nie wróży dobrze dla innych tego typu serwisów. Z pewnością jednak wymusza na nich dokonanie takich zmian, aby przyciągać klientów i wzbogacić swoją ofertę.
Serwis GoDealla.pl, który zebrał dane dotyczące spadku klientów i przychodów Citeam.pl zapewnia, że nadal jest duże zainteresowanie zakupami grupowymi i kodami rabatowymi sądząc po wzroście odwiedzin ich wyszukiwarki. W Polsce działa wiele serwisów zakupów grupowych, także konkurencja jest duża. Problem w zamykaniu niektórych leży w tym, że raz zniechęciwszy się do danego serwisu już do niego nie wracamy, a co za tym idzie – wieść o tym roznoszona jest przez nas wśród rodziny i znajomych.
Jedno jest pewne – kody rabatowe i zakupy grupowe są doskonałym sposobem na tańsze zakupy i znalezienie korzystniejszych okazji w morzu tych przeciętnych.
Tagi: zakupy grupowe