Program Ochrony Kupujących Pay Pal
Amerykańska firma Pay Pal oferująca usługi w zakresie płatności internetowych, rozszerzyła swój Program Ochrony Kupujących o kolejne produkty. Obok towarów i usług fizycznych programem zostały objęte usługi i produkty cyfrowe, m.in. cyfrowe oprogramowanie, książki, muzyka itp. W praktyce oznacza to zwrot kosztów w przypadku niezgodności produktu/usługi z jego wcześniejszym opisem lub, gdy zamówione towary i usługi nie dotrą do adresata, czytamy na evigo.pl.
Kalifornijka firma systematycznie rozciąga Program Ochrony Kupujących o kolejne dobra, dzięki czemu marka zdobywa jeszcze większy prestiż i uznanie w oczach e-klienta. Bezpieczeństwo i wygoda płatności online mogą z powodzeniem zostać synonimem amerykańskiej firmy.
Niesłabnąca popularność zakupów dokonywanych w sieci oraz rosnące znaczenie dóbr cyfrowych w tej branży to siła napędowa tego typu zmian. Do tej pory pod ochroną znajdowały się zazwyczaj produkty fizyczne, przesyłane tradycyjną drogą pocztową. Protesty i apele użytkowników systemu Pay Pal doprowadziły do wprowadzenia zmian, które w kontekście rozwoju całego sektora e-commerce wydają się naturalną koleją rzeczy.
Na takim rozwiązaniu skorzystają nie tylko sami e-klienci, ale również sprzedawcy. Zapewnienie bezpieczeństwa obrotu dobrami cyfrowymi na pewno przyciągnie rzesze zainteresowanych klientów.
Póki co, z Programu Ochrony Kupujących Pay Pal wyłączone są m.in. nieruchomości, pojazdy, maszyny przemysłowe, ekwiwalenty gotówki oraz przedmioty zabronione regulaminem Pay Pal, czytamy w serwisie evigo.pl.
Światowy gracz płatności internetowych, założony w 1998 roku w kalifornijskim mieście San Jose, umożliwia dokonywanie przelewów internetowych w około dwustu krajach całego globu, w ponad 20 walutach. Pay Pal działa na zasadzie cyfrowego portfela, oferując swym klientom płatności dokonywane za pomocą karty kredytowej lub z konta Pay Pal, zasilanego przelewami z rachunku bankowego lub innego konta w Pay Pal. Firma planuje także płatności wirtualną walutą Bitcoin.
Tagi: PayPal, produkty cyfrowe