Selfie w miejsce tradycyjnych haseł
Amerykański potentat usług finansowych w zakresie systemów płatniczych – firma MasterCard – pracuje nad rewolucyjnym system autoryzacji transakcji zakupowych oraz logowania się do konta internetowego. Nowa technologia ma zastąpić tradycyjne hasła zdjęciami selfie lub odczytem linii papilarnych. Projekt ma szansę na zdobycie popularności głównie z powodu wygody oraz komfortu jaki za sobą niesie. Pamiętanie haseł do kont wielu użytkownikom nastręcza dodatkowych problemów. Wiele wskazuje na to, że wkrótce odejdą one do lamusa historii.
Nowy pomysł amerykańskiej firmy nazywa się MasterCard Identity Check. Jego ideą jest optymalizacja czasu, jakiego potrzebujemy, by zalogować się do posiadanych kont internetowych. Bywa, że zapominamy hasła niezbędne do wejścia na nasze internetowe konto, a jego zresetowanie zajmuje sporo czasu. Jeśli projekt się powiedzie, to logowanie do kont lub autoryzacja zakupów online będzie mogła odbyć się na dwa sposoby: poprzez odczytanie naszych linii papilarnych przez czujnik zainstalowany na smartfonie lub poprzez przesłanie fotografii twarzy, wykonywanej aparatem telefonicznym, nazywanej popularnie selfie.
Nowatorski pomysł amerykańskiego giganta może spowodować wzrost zainteresowania zakupami w sieci. Mimo ich niesłabnącej popularności, lwia część internautów nadal rezygnuje z tej formy robienia zakupów głównie ze względu na konieczność pamiętania haseł. A warto dodać, że hasła mają z góry narzuconą liczbę znaków oraz kombinację ich wielkości i rodzaju (liczby, litery).
Nowy system ma być pierwotnie dostępny dla użytkowników zamieszkujących Stany Zjednoczone od połowy 2016 roku. Reszta świata otrzyma taką możliwość do końca 2017 roku.
Twórcy projektu wieszczą mu dobrą przyszłość. Zapamiętywanie haseł jest po prostu niewygodne, a chwilami także niebezpieczne – zapisane w obawie przed zapomnieniem gdzieś na kartce mogą wpaść w niepowołane ręce. Nowa procedura ma być szybka i wygodna, a także sprzyjająca wzrostowi w e-handlu, bo według przedstawicieli firmy przymus zapamiętywania haseł skutecznie blokował rozwój e-commerce, czytamy na komputerswiat.pl.
Tagi: bezpieczeństwo w sieci, MasterCard