Jak namierzyć e-klienta?
Serwis wyborcza.biz przedstawił najczęstsze sposoby, jakie wykorzystują sklepy internetowe, by namierzyć potencjalnych klientów. Pomysłów jest wiele, by dosiedzieć się, jakie preferencje mają e-klienci.
Obecnie najpopularniejszym sposobem jest umieszczanie na stronach internetowych plików „third party cookies”. Za ich pomocą firmy umieszczają swoją reklamę na innych stronach internetowych, np. w postaci okienka Facebooka z banerem reklamowym danego sklepu. Dzięki temu Facebook otrzymuje informacje o naszej aktywności. Następnie po zalogowaniu się na konto serwisu społecznościowego, Facebook podsyła nam propozycje produktów i stron internetowych, zbieżnych z tymi, które samodzielnie przeglądaliśmy. To popularny mechanizm, wykorzystywany przez wiele witryn internetowych.
Popularnym sposobem docierania do e-klienta jest geolokalizacja. Namierzenie klienta jest możliwe dzięki adresowi IP komputera. Strony internetowe poprzez ten właśnie adres są w stanie zlokalizować, w jakim miejscu znajduje się komputer, co pozwala wyświetlać strony internetowe w języku użytkownika sieci.
Oprócz dwóch wymienionych wyżej metod, sklepy internetowe korzystają ze statystyk prowadzonych przez inne strony internetowe. Sposobów na to, by precyzyjnie dotrzeć z reklamą do klienta jest wiele.