Wyszukiwanie produktu za pomocą kodu GTIN
W przyszłym roku część polskich sklepów będzie musiała obowiązkowo znakować prezentowane produkty specjalnym numerem GTIN (Global Trade Item Number), tj. Globalnym Numerem Jednostki Handlowej. GTIN to specjalny numer kodu kreskowego, właściwy określonemu produktowi. Nowy obowiązek ma dotyczyć wszystkich e-sprzedawców, którzy korzystają z usług platformy Google Shopping.
Znakowanie produktów numerem GTIN to inicjatywa platformy Google opracowana wspólnie z międzynarodową organizacją GS1, która z kolei przygotowała standard opisu produktów na potrzeby handlu internetowego. System opisu produktów za pomocą numerów GTIN gwarantują niecodzienny sposób identyfikacji produktów. Dzięki kodowi kreskowemu GTIN wybrane produkty mogą zostać zlokalizowane w szerokiej bazie danych o różnych produktach. Znakowanie produktów kodem GTIN ma ułatwić wyszukiwanie produktów oraz informacji o produktach e-klientom.
Produkt oznaczony numerem GTIN jest informacją dla obsługi Google Shopping o jego właściwościach. To pozwala na stworzenie i wysłanie reklamy produktu do odpowiedniego klienta. Numer GTIN zwiększa widoczność produktów w platformie Google Shopping.
Numerami GTIN posługują się znane serwisy i platformy sprzedażowe, np. Ebay, Amazon, iTunes oraz Google.
Polskie e-sklepy, korzystające z platformy Google Shopping mają obowiązek wprowadzenia numerów GTIN od 14 lutego przyszłego roku.
Tagi: Google Shopping