Ochrona kupującego w PayPal
Dokonując zakupów przez internet zdarza się, że nie wszystkie z nich idą się zgodnie z planem. Dzięki programowi ochrony kupujących w PayPal nie musimy obawiać się kupowania online, ponieważ serwis zapewnia ochronę naszych transakcji.
W praktyce wygląda to tak, że w razie gdy zakupiony przedmiot do nas nie dotrze, albo będzie znacząco różnił się od opisu, możemy ubiegać się o zwrot pełnej kwoty wraz z poniesionymi kosztami wysyłki. Ochrona kupujących obejmuje ściśle określone towary zakupione online i opłacone w systemie PayPal.
Jakie towary podlegają ochronie PayPal?
Podlega jej większość artykułów fizycznych, nadających się do wysyłki pocztą, których sprzedaż jest zgodna z obowiązującym prawem. Przykładów kiedy zamówiony przedmiot różni się od opisu może być wiele. Zaczynając od tego, że np. zamówiliśmy zestaw kina domowego, a otrzymaliśmy robot kuchenny, lub zamiast trzech książek otrzymaliśmy tylko jedną, kończąc na tym że zamawiany towar miał być oryginalny, a otrzymaliśmy kiepską chińską podróbkę.
Program PayPal wyłącza spod ochrony wszelkiego rodzaju pojazdy zmotoryzowane oraz maszyny przemysłowe, nieruchomości, karty typu prepaid, bony upominkowe oraz przedmioty niezgodne z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem. Ponadto ochrona nie obejmuję pieniędzy przesłanych rodzinie lub znajomym oraz przedmiotów zakupionych osobiście (nie przez internet).
Procedura reklamacyjna jest bardzo prosta i odbywa się w kilku etapach. Pierwszym krokiem jest zgłoszenie sporu w ciągu 180 dni od daty wysłania płatności. Tu sprzedający ma okazję naprawić swoje niedopatrzenie i załatwić sprawę polubownie. Jeśli do tego nie dojdzie, musimy przekształcić spór w roszczenie, prosząc tym samym PayPal o zajęcie się sprawą. Na ten krok mamy 20 dni od daty zgłoszenia sporu. Prawdopodobnie zostaniemy poproszeni o dostarczenie dodatkowych dokumentów ułatwiających zbadanie okoliczności sprawy. Po wykonaniu tych procedur PayPal podejmie decyzję, opierając się na postanowieniach umowy oraz przedstawionych informacjach.
Program ochrony kupujących obejmuje również przypadki, kiedy nasze dane zostaną skradzione, a zgromadzone środki posłużą do nieautoryzowanych zakupów. Wówczas można ubiegać się o zwrot utraconych pieniędzy, w tym celu należy w ciągu 60 dni zgłosić takie zdarzenie.
PayPal dokłada wszelkich starań, by zagwarantować swoim klientom możliwie najwyższe bezpieczeństwo transakcji. Z tego powodu, a także z uwagi na wygodę i szybkość działania, usługi świadczone przez serwis stają się coraz popularniejszą formą płatności za rzeczy zakupione w sieci.
Tagi: PayPal
12 marca 2020
Potwierdzam ze swojego przypadku, że nadal PayPal w 2020 roku chroni ale oszustów. „Towar nieznacznie odbiega od opisu” tak można streścić lakoniczną informację. Żadnego kontaktu z rozstrzygającym, żadnych pytań, brak informacji o dowodach sprzedawcy. Decyzja po 1,5 miesiąca, dziwnie zbiegła się z zakończeniem okresu na komentarz na aukcji ebay. Wszystko ustawione by kupujący nie miał szansy się obronić lub ostrzec innych kupujących. Oczywiście interfejs strony oraz „poukrywanie” lub brak funkcji np. załączenia zdjęć uszkodzeń przedmiotu to jakby zamierzone działanie twórców strony Paypal. Ostatecznie wychodzi na to, że błędem kupującego było pokazanie, że produkt jest w 30% niesprawny. Gdyby produkt był zgłoszony jako całkowicie niesprawny, to podejrzewam, że może ochrona by zadziałała – tak sobie naiwnie chyba tłumaczę… Na ten moment ostrzegłem moich znajomych co do Paypal i ostrzegam także tutaj kolejnych uczciwych kupujących, że ten program ochrony kupujących to ściema.