Handel online zniszczy stacjonarne sklepy
Od wielu lat handel online notuje rekordowe wzrosty. Odbywa się to nie tylko dzięki coraz bardziej napędzanej konsumpcji, ale też kosztem handlu tradycyjnego – coraz częściej zakupy robimy zdalnie. Wszyscy analitycy widzieli świetlaną przyszłość przed e-commerce, jednak pandemia koronawirusa sprawiła, że prognozy przestały być aktualne. E-handel rozwija się dużo szybciej, niż zakładano.
Czym jest Polski Pakt Plastikowy?
Plastik (jest to potoczna nazwa na tworzywa sztuczne) to materiał tani i wytrzymały. Dlatego tak szybko po jego opracowaniu zdobył ogromną i wciąż rosnącą popularność, stając się nieodzowną częścią niemal każdej gałęzi przemysłu. Dla przeciętnego konsumenta szczególnie widoczne jest jego użycie w przemyśle spożywczym – niemal każdy produkt jest zapakowany w plastikowe opakowanie, wytrzymałe i […]
Obowiązek zakładania maseczki w sklepie
Mimo że noszenie maseczek w przestrzeni publicznej nie jest już obowiązkowe, nadal konieczne jest zakrywanie ust i nosa w placówkach handlowych. Najnowsze rozporządzenie w tej kwestii zostało wydane 4 sierpnia. Pracownicy sklepów mają jednak problem z egzekucją zaleceń Ministerstwa Zdrowia.
Rekordowe tempo rozwoju handlu online
Pandemia zmusiła nas do zmiany nawyków na wielu płaszczyznach życia społecznego i gospodarczego. Między innymi chętniej zaczęliśmy robić zakupy przez internet. Wiele osób przekonało się do tego dopiero, gdy sklepy stacjonarne były nieczynne albo wyjście do galerii handlowej wiązało się z wysokim ryzykiem zakażenia. W wyniku tych zmian e-commerce w Polsce przekroczył 7 lat w […]
Koronawirus odbił się na hipermarketach
Ograniczenia związane z pandemią koronawirusa dotknęły wiele branż. Jedną z tych, które odczuła je najbardziej jest branża handlowa. A spośród sklepów spożywczych to hipermarkety odnotowały największe spadki, podczas gdy dyskonty umocniły swoją pozycję na rynku.
Handel online skorzystał na koronawirusie
Pomimo negatywnego wpływu koronawirusa na gospodarkę, zauważalny jest również jego pozytywny wpływ na niektóre branże. Na epidemii mocno zyskał między innymi handel internetowy, który jeszcze nigdy nie był tak popularny, a do tego wygodny dla konsumenta.