Dzień Darmowej Dostawy 2013
Dzień Darmowej Dostawy 2013, czyli akcja mająca na celu promowanie internetowych zakupów, odbędzie się już 2 grudnia. Organizatorem jest serwis ekomercyjnie.pl. W przedsięwzięciu chodzi przede wszystkim o to, aby ci internauci, którzy robili już e-zakupy, robili je ponownie, a ci, dla których jest to nowość, dostrzegli pozytywy zakupów online. Akcja skierowana jest przede wszystkim również dla e-sklepów, gdyż to one zapisują się do tej promocji.
Założenie jest proste – 2 grudnia ma być dniem darmowej dostawy zamówień, nie bacząc na ilość i cenę zamawianego towaru, a także na rodzaj płatności czy sposób wysyłki. Każda firma, która zgłosi swój udział, musi przedtem zapoznać się ze szczegółowym regulaminem oraz być zaakceptowana przez serwis ekomercyjnie.pl. Sam pomysł akcji został zaczerpnięty ze Stanów Zjednoczonych, gdzie dzień darmowej dostawy organizowany jest od 2008 roku.
ekomercyjnie.pl organizuje DDD corocznie. W zeszłorocznej edycji udział wzięło 1828 e-sklepów, a sama liczba odwiedzających ww. sklepy, korzystając ze strony DDD, od 1 listopada do 31 grudnia osiągnęła liczbę 4,3 mln kliknięć. Te liczby mówią same za siebie, akcja cieszy się nieustającą popularnością i zainteresowaniem. Serwis podaje, że ostatniego dnia akcji, tj. 31 grudnia, zostało zarejestrowanych aż 2 mln przekierowań ze strony www.dziendarmowejdostawy.pl na strony e-sklepów biorących udział w akcji. Klienci, korzystając z darmowego dnia dostawy, najczęściej i najchętniej kupowali produktu z takich kategorii jak odzież, książki, RTV, AGD.
Po zeszłorocznej edycji serwis ekomercyjnie.pl zadał pytanie przedstawicielom e-sklepów, co dało im uczestnictwo w tej akcji. Odpowiedzi udzieliło 379 sprzedawców, z których 41% uczestniczyli w DDD po raz pierwszy, 34% po raz drugi i 25% po raz trzeci. 91% z nich odnotowało zwiększone zainteresowanie ich stronę w stosunku do liczy odwiedzających w listopadzie, 80% sklepów miało większą liczbę zamówień 3 grudnia.
Warunki uczestnictwa w DDD są proste:
- złożenie klientom oferty obejmującej darmową dostawę 2 grudnia, bez względu na ilość zamówionego towaru, cenę, sposób zapłaty i wysyłki,
- rejestracja na www.dziendarmowejdostawy.pl,
- rozesłanie po swoich klientach informacji, że sklep bierze udział w akcji, z linkiem do jej strony,
- reklama DDD na stronie www e-sklepu, a także na portalach społecznościowych.
Udział e-sklepów w DDD jest bezpłatny.
Tagi: ehandel, promocje