Akcja „lodówkomaty”
Spółka Integer, będąca właścicielem sieci paczkomatów pracuje nad pomysłem stworzenia specjalnej platformy, za pośrednictwem której e-klient kupi żywność bez potrzeby opuszczania własnych czterech kątów. Do współpracy Integer chce zaprosić Allegro, największą w Polsce i w zasadzie najpopularniejszą platformę transakcji internetowych. Według informacji podanych przez Rafała Brzoskę, prezesa spółki Integer, lodówkomaty mogłyby pojawić się w przeciągu kilku miesięcy.
Wspólny projekt obu firm zakłada, że Allegro stworzy platformę, oferującą zakup żywności w sieci, a Integer poprzez sieć paczkomatów zajmie się dostarczeniem zamówionego towaru z punktów dystrybucyjnych, tworząc w ten sposób tzw. ”lodówkomaty”.
Na początku akcji lodówkomaty pojawią się w ramach testu w dużych miastach, już nawet w drugiej połowie bieżącego roku. To spore wyzwanie dla obu spółek, ale zadaje się, że takiego obrotu sprawy nie będzie można w przyszłości uniknąć. E-commerce obejmuje swym zasięgiem coraz więcej branż i spożywka również musi się dostosować do potrzeb klienta. A ten coraz bardziej nie lubi wychodzić na tradycyjne zakupy do sklepu i przeciskać się między szczelnie wypchanymi po same brzegi sklepowymi półkami. W zamian woli otrzymać zamówione produkty wprost pod swoje drzwi.
Poza tym specjaliści zgodnie podkreślają, że choć w Polsce póki co wartościowy udział sektora e-handlu wynosi 4,5 proc., to przyszłość całego handlu należeć będzie właśnie do handlu w sieci. Dane naszych zachodnich sąsiadów, gdzie wartość e-commerce jest znacznie większa, tylko potwierdzają te prognozy. Niektórzy wieszczą nawet, że za kilkanaście lat cała sprzedaż przeniesie się do Internetu.
To dobra wiadomość dla tradycyjnych sklepów oferujących żywność, bo pozwala rozszerzyć zakres prowadzonej działalności i dotrzeć do większej liczy klientów.
Na razie nie wiadomo, jakie firmy nawiążą współpracę przy wspólnym projekcie Integera i Allegro. Obserwując e-handle, można śmiało stwierdzić, że chętnych nie zabraknie.
Tagi: Allegro, Integer