Bankowość mobilna – raport
Grupa Money.pl , dzięki portalowi Interaktywnie.com, opracowała w październiku raport dotyczący m-bankowości i korzystania z niej przez Internautów za pomocą urządzeń mobilnych takich tak smartfon czy tablet. W ankiecie wzięło udział 2356 osób odwiedzających Money.pl, którzy w sierpniu i wrześniu odpowiedzieli na pytania do czego wykorzystują swoje urządzenia mobilne.
Wyniki pokazały, że łącznie 54,3% ankietowanych używa tabletów czy smartfonów korzystając ze stron internetowych swoich banków i logując się na swoje konto. 29% z nich korzysta tylko z telefonu, 9,9% tylko z tabletu, a 15,4% z obu urządzeń. Rok temu podobne badanie przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych dało wynik 35% użytkowników, którzy korzystali z telefonu do obsługi swojego konta bankowego. Wzrost ten pokazuje, że m-bankowość jest coraz bardziej popularna. Warto wspomnieć, że zdecydowana większość Internautów nadal używa smartfonów i tabletów do przeglądania stron internetowych (96,3%), wysyłania/odbierania smsów/mmsów (95,5%), robienia zdjęć (91%), odbierania/wysyłania maili (83,9%) czy do słuchania muzyki (74,2%).
Interaktywnie.com stworzyło również przeciętny obraz użytkownika m-bankowości. Z obrazu prezentowanego przez nich wynika, że jest to mężczyzna w wieku od 35 do 44 lat, właściciel firmy, samozatrudniony lub pracujący na tzw. „śmieciówce”. Podzielono także wyniki biorąc pod uwagę płeć ankietowanych. Tutaj, wśród korzystających z m-bankowości, przewyższa liczba mężczyzn nad kobietami, zarówno tych korzystających z telefonu i tabletu i telefonu. Jedynie odsetek kobiet korzystających z m-bankowości za pomocą tabletu jest odrobinę wyższy od liczby mężczyzn (różnica 10%). Różnicę to tłumaczy Konrad Pluciński, ekspert z portalu MarketMoney.pl – „Warto byłoby sprawdzić ile procent mężczyzn i ile procent kobiet w ogóle korzysta z urządzeń mobilnych. Najprawdopodobniej dysproporcja wynika z tego, że mężczyźni chętniej sięgają po nowości technologiczne i częściej korzystają z ich możliwości.”
Raport pokazał również, użytkownicy smarftonów częściej korzystają z bankowych aplikacji do obsługi konta niż ze stron www banku. Te ostatnie preferują użytkownicy tabletów, które mają dużo większy ekran w porównaniu z telefonem.
Tagi: bankowość online, m-commerce, statystyki, trendy
19 grudnia 2013
więcej na temat handlu mobilnego, można przeczytać w raporcie 'm-commerce w praktyce 2013′, dostępnym pod adresem: http://mgenerator.pl/