Serwis niebezpiecznik.pl poinformował o błędzie na stronie przewoźnika PKP Intercity, przez który można kupić bilet na inną trasę niż ta, którą zamierzamy podróżować. Wszystko przez błąd aplikacji. Choć serwis po raz pierwszy poinformował o tym błędzie w kwietniu, problem do tej pory nie został naprawiony.
Jak wyjaśnia niebezpiecznik.pl, błąd polega na tym, że aplikacja „przechowuje informacje o wyszukiwanych połączeniach w sesji użytkownika, a każde kolejne wyszukiwanie nadpisuje poprzednie”. Przez ten błąd można kupić bilet na inną trasę, niż chcemy, co poskutkuje problemami podczas konduktorskiej kontroli.
Serwis niebezpiecznik.pl zwrócił się w kwietniu tego roku do PKP Intercity z pytaniem o zaistniały błąd. Z uzyskanej odpowiedzi z biura prasowego wynika, iż spółka wie o problemie, jednak jak podaje serwis niebezpiecznik.pl, błąd nie został naprawiony do tej pory. Biuro prasowe PKP Intercity jednocześnie zapewniło, że wszelkie reklamacje biletów dotyczące występującego błędu będą rozpatrywane na korzyść pasażera. Jak wynika z informacji serwisu niebepziecznik.pl, przewoźnik niestety nie informuje o zaistniały problemie. Sytuacja wychodzi na jaw dopiero w momencie, gdy pasażer, który nie sprawdził poprawności danych na bilecie, podróżuje z biletem nie na tą trasę, którą pierwotnie wyszukiwał.
Na stronie niebepiecznik.pl można obejrzeć film wyjaśniający powstanie błędu.
To nie pierwsza wpadka krajowego przewoźnika. W zeszłym roku niebepiecznik.pl informował o błędzie ze znakiem #, który uniemożliwił sprawdzenie biletów zakupionych online.