E-handel: Odzież i Obuwie rośnie w siłę
Szacuje się, że obecnie działa około 1,3 tysięcy e-sklepów, które w swojej ofercie mają odzież i obuwie, 2,5 tysiąca sklepów oferujących produkty dla domu i ogrodu, i około 1,312 tysięcy sklepów mających w ofercie prezenty na różne okazje, a także pozostałe akcesoria. Wiedząc, jak bardzo chłonnym i rozwijającym się jest rynek e-commerce w Polsce i na świecie, liczba e-sklepów może się w niedługim czasie zwiększyć. Już teraz daje się zaobserwować rosnącą liczbę sklepów internetowych oferujących odzież i obuwie. Według raportu eHandel Polska 2012, corocznie notuje się wzrost około 14% przedsiębiorców sprzedających właśnie odzież i obuwie. Jedynie e-delikatesty, jak na razie, odnotowują większy wzrost, bo aż 17%, jednak proporce te mogą niedługo się zmienić.
Z analizy PayU, dostawcy usług płatniczych, wynika, że wartość sprzedaży odzieży i obuwia w sklepach internetowych jest zbliżona do wartości sprzedaży ww. w sklepach stacjonarnych. 43% badanych internautów potwierdziło, że robi zakupy z kategorii Odzież i Obuwie online, nie wychodząc z domu, lecz 45% badanych nadal woli przejść się do marketu, aby tak poszukać interesującej odzieży, czy przymierzyć buty. I nie ma się co temu dziwić, że procentowo liczba jest zbliżona, skoro towar prezentowany w obydwu sklepach jest praktycznie taki sam.
Dużo towaru z działu Odzieży i Obuwie sprzedawana jest z wykorzystaniem platformy Allegro. Już sama liczba odsłon tego działu zadziwia – 505 mln, to średnia ilość odsłon pochodząca z okresu kwietnia 2012 roku do marca 2013 roku. Ale nie same odsłony się tu liczą, gdyż równie wysokie są obroty związane z tym działem, albowiem jest to trzeci co do wskaźnika dochodowości dział Allegro. Czas, kiedy sprzedaż rośnie, to okres przedświąteczny, a także koniec początek wiosny i jesieni.
(…) Najmniejszą liczbę transakcji w tej kategorii notujemy w miesiącach wakacyjnych, w szczególności w lipcu – analizuje Wojciech Czajkowski z PayU SA.
Niewątpliwą zaletą e-sklepów jest fakt możliwości przejrzenia całego asortymentu bez wychodzenia z domu, dokonania zakupu w kilka minut, wykonania natychmiastowego przelewu internetowego za towar oraz możliwość zwrotu produktu do 10 dni, bez konieczności podania przyczyny. Warto zwrócić uwagę na ostatni powód, gdyż zwrot w sklepach stacjonarnych nie zawsze jest możliwy.
Tagi: Allegro, PayU, statystyki, trendy, ubrania online
26 maja 2015
Najlepiej przymierzyć buty czy ciuchy w sklepie stacjonarnym i zamówić to samo online. Wychodzi wtedy znacznie taniej