E-sklepy wciąż nie stosują zmienionego w zeszłym roku prawa
Jak poinformował „Puls Biznesu”, przeważająca cześć funkcjonujących w Polsce sklepów internetowych nadal nie dostosowała swojego regulaminu do wprowadzonych w zeszłym roku zmian w prawie konsumenta.
Już wkrótce minie rok, gdy weszły w życie zmiany prawne dotyczące handlu w sieci. Na e-sprzedawców nałożono szereg obowiązków, m.in. informowanie klienta o istotnych kwestiach związanych z dokonywaniem zakupów w sieci. Najważniejszym zapisem zmienionego prawa była zmiana okresu odstąpienia od umowy kupna z 10 na 14 dni. Według informacji firmy Rzetelnyreguamin.pl – eksperta w dziedzinie prawa dotyczącego zakupów internetowych – blisko 73 proc. sklepów internetowych nadal nie zmienia swoich regulaminów z godnie z obowiązującymi od roku nowymi wytycznymi.
Rzetelnyregulamin.pl zbadał aktualne regulaminy polskich e-sklepów. Wyniki analizy nie pozostawiają złudzeń – blisko 73 proc. e-sklepów nie zmieniło swojego regulaminu. Jakie są główne grzeszki polskich e-przedsiębiorców? Ponad 12 proc. z nich nie poprawiło zapisu mówiącego o okresie 14 dni, w ciągu których możemy odstąpić od umowy kupna. Z kolei aż 16 proc. e-sklepów nie posiada przycisku zamówienia informującego jednocześnie o obowiązku zapłaty, a ponad połowa e-przedsiębiorców nie podaje e-klientowi gotowego szablonu odstąpienia od umowy.
Zmiany w prawie dotyczącym e-handlu wprowadzono pod koniec grudnia zeszłego roku. Niedostosowanie regulaminu e-sklepów do zmienionych zapisów prawa ma swoje konsekwencje, np. wydłużenie okresu możliwego odstąpienia od umowy kupna na 12 miesięcy w przypadku braku w regulaminie e-sklepu prawidłowej informacji o obowiązującym terminie 14 dni na rezygnację z zakupionego towaru.
Tagi: prawo w ehandlu