Ekspansja Answear.com
Platforma Answear.com, sklep odzieżowy online zajmujący się sprzedażą odzieży wielu marek, ma plany, aby stać się liderem rynku w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma ta jest prowadzona przez Wearco, w którą w lipcu tego roku zainwestowała fundusz inwestycyjny MCI, inwestujący wcześniej w sieć z artykułami spożywczymy Frisco. Sama spółka Answear.com została założona w 2011 roku przez Krzysztofa Bajołka i byłych pracowników marki Artman i LLP.
Prezes Wearco, Krzysztof Bajołek, zamierza podbić rynek Czech, Słowacji, Ukrainy, Węgier i Białorusi. Zaznacza on, że ani np. w Czechach czy Słowacji nie ma firmy, która mogłaby konkurować z Answear.com. Twierdzi on także, że w przeciągu najbliższych kilku lat Answear.com stanie na pierwszy miejscu rynku odzieżowego w tych krajach. Dzięki dofinansowaniu i wsparciu ze strony MCI.TechVentures obietnice te mogą się spełnić szybciej, niż ktokolwiek by przypuszczał. Answear.com zamierza również w przeciągu kilku lat zainwestować we własną linię odzieży o tej samej nazwie. Prezes firmy zapowiada także wzrost dostępnej liczby marek odzieżowych w sklepie z 200 do 300 oraz rozszerzenie oferty produktów z 15 tys. do 30 tys.
Answear.com w 2011 roku otworzył pierwszy sklep stacjonarny w Kielcach, w galerii Echo. Sama platforma to połączenie części lifestylowej i sklepu internetowego. Na stronie znaleźć można rekomendacje stylistów, rady i porady odnośnie odzieży i wizerunku. Marki, jakie można tam znaleźć to m.in. Guess Jeans, Onitsuka Tiger, Vero Moda, Jack & Jones, Calvin Klein, Diesel czy Tommy Hilfiger. Dodatkowo Answear.com posiada program lojalnościowy po dołączeniu do klubu Answear Club, gdzie każde 10% wartości zakupionego towaru zamieniana jest na wirtualne złotówki, które odkładają się na koncie i można z nich skorzystać przy późniejszych zakupach. Ponadto platforma oferuje również noce i maratony zakupowe dla członków klubu.
W lipcu tego roku udziały w spółce Wearco zostały przejęte przez subfundusz należący do MCI Management S.A. – MCI.TechVentures 1.0, który został wydzielony w ramach funduszu MCI.PrivateVentures Fundusz Inwestycyjny Zamknięty.
Tagi: Answear, ubrania online