Handel online skorzystał na koronawirusie
Pomimo negatywnego wpływu koronawirusa na gospodarkę, zauważalny jest również jego pozytywny wpływ na niektóre branże. Na epidemii mocno zyskał między innymi handel internetowy, który jeszcze nigdy nie był tak popularny, a do tego wygodny dla konsumenta.
Dzięki zamkniętym sklepom rozkwitł e-handel
Już od kilku miesięcy świat zmaga się z pandemią koronawirusa. Polska jest jednym z wielu krajów, w którym liczba zachorowań przekroczyła liczbę 10 tys. i wciąż rośnie. W celu rozprzestrzeniania się choroby w naszym państwie rząd zdecydował się na wprowadzenie wielu restrykcji. Odwołano imprezy masowe, ograniczono zgromadzenia, zamknięto również restauracje i galerie handlowe, a tym samym wiele sklepów stacjonarnych nie miało możliwości funkcjonowania. W efekcie obostrzeń handel online rozkwitł jak nigdy dotąd. Sklepy internetowe, portale aukcyjne, a także firmy kurierskie i przewozowe dzięki koronawirusowi cieszą się wielkimi zyskami i to one są tu głównym wygranym.
Polacy zmienili model robienia zakupów
Mała liczba otwartych sklepów i kwestie bezpieczeństwa przesądziły o tym, że Polacy zdecydowanie wolą dziś robić zakupy przez internet, przez co dużo zyskała rola e-handlu. Według niektórych źródeł około 30 procent naszych rodaków zwiększyło swoją aktywność zakupową online, w efekcie czego zakupy w sieci robi już około 60 procent mieszkańców naszego kraju. Dziś jest to najwygodniejsza, a jednocześnie najbezpieczniejsza ze wszystkich, forma dokonywania zakupów.
Zarówno w sklepach internetowych, jak i na portalach aukcyjnych zanotowano ogromny ruch. Powstało mnóstwo nowych sklepów internetowych, w tym sklepów z żywnością (firmy przewozowe dostosowując się do nowo panujących warunków zdecydowały się rozpocząć również transport żywności), a wiele e-sklepów i sklepów tradycyjnych po wprowadzeniu usług e-sprzedaży zyskało drugą szansę na rozwój.
Przez internet kupowano nie tylko produkty pierwszej potrzeby, ale również te artykuły, z których zakupem klienci mogli się jeszcze wstrzymać. Na fali popularności e-sklepów eksperci przewidują zmianę zachowań konsumenckich – duża część ludzi może już na stałe preferować zakupy przez internet, nawet po całkowitym zniesieniu obostrzeń. Szczególnie, że coraz więcej dużych sieci handlowych umożliwia zrobienie zakupów online i ich odbiór w sklepie lub za pomocą przesyłki kurierskiej. W przewidywaną zmianę trendów zakupowych wpisuje się chociażby zamknięcie wielu stacjonarnych sklepów kilku znanych w Polsce sieciówek.
Podczas zakupów internetowych w większości przypadków klienci wybierają bezpieczną formę zapłaty w postaci płatności elektronicznej, a paczki są bezpiecznie transportowane i zostawiane przez kuriera przed drzwiami po podaniu kodu PIN zamiast podpisu lub dostarczane do paczkomatu, w którym dzięki aplikacji skrytkę można otworzyć bezdotykowo. Co więcej, klienci mogą zarządzać dostawą i bez problemu sprawdzić w aplikacji lub na stronie internetowej przewoźnika, na jakim etapie wysyłki jest paczka.
Tagi: ehandel, epidemia covid