Internetowy butik CHANEL
Jeden z najsłynniejszych domów mody – Chanel – zamierza uruchomić model sprzedaży online. Póki co dostępna będzie wersja internetowego stoiska w sklepie Net-a-Porter, jednak w niedalekiej przyszłości planowane jest uruchomienie salonu internetowego, poinformował Bruno Pavlovsky, prezes Chanel do spraw mody.
Najbardziej znany dom mody, kierowany przez charyzmatycznego Karla Lagerfelda, zmienia swoją strategię biznesową, czując na karku oddech branży e-commerce, która powoli, ale skutecznie wypiera tradycyjne sklepy. Tak samo dzieje się w przypadku sprzedaży dóbr luksusowych.
Aby jednak nie nadszarpnąć wizerunku firmy, marka Chanel stworzyła eleganckie internetowe stoisko, w którym można nabyć luksusowe ubrania i dodatki. Stoisko będzie dostępne przez trzy tygodnie i ma być formą testu nowej usługi. W sprzedaży znajdzie się m.in. biżuteria z linii Coco Crush.
Kierownictwo najsłynniejszego domu mody zapewnia, że internetowy sklep będzie równie elegancki i luksusowy, jak tradycyjne salony. Wizyta w wirtualnym butiku ma być komfortowa i dostosowana do indywidualnych potrzeb nawet najbardziej wybrednych klientów.
Biorąc pod uwagę długą i bogatą tradycję marki można przypuszczać, że internetowy salon będzie równie zjawiskowy, jak stacjonarny butik.