Lidl wprowadzi własną usługę płatności mobilnych
Lidl wprowadza własną usługę płatności. Lidl Pay będzie działał w sklepach sieci już od lutego.
Plany te były skutecznie ukrywane. A już od lutego klienci Lidla będą mogli korzystać z usługi płatności mobilnych Lidl Pay. Informacja taka wyciekła od użytkowników aplikacji sklepu, którzy zauważyli w niej moduł pozwalający na podpięcie karty płatniczej. O odkryciu tym pisał serwis „Wiadomości Handlowe”. Wpis szybko zniknął z sieci, jednak nie przeszedł bez echa. Z usługi takiej korzystają już hiszpańscy klienci Lidla.
Testy aplikacji rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku, a ich celem było udostępnienie klientom sklepu płatności mobilnych w lutym i póki co zapowiada się, że usługa zostanie uruchomiona w terminie. Analityk sektora handlu Lebensmittel Zeitung Sebastian Rennack dodatkowo udostępnił zdjęcia, które potwierdzają, że pracownicy sklepu otrzymali instrukcje i przechodzą szkolenia, które mają im pomóc zachęcać klientów sklepu do korzystania z nowej formy płatności.
Z usługi będzie można skorzystać za pomocą aplikacji Lidl Plus. Pojawi się w niej możliwość podpięcia karty płatniczej, a jej autoryzacji klienci będą dokonywać przy użyciu hasła sms przesłanego ze swojego banku. Aby zapłacić za zakupy trzeba będzie wygenerować w aplikacji kod QR, a następnie zeskanować go przy kasie. Skanery kodu są już znane użytkownikom aplikacji, którzy korzystają z niej w celu uzyskania rabatów na zakupy.
Aplikacja Lidl Plus działa w Polsce od kwietnia 2019 roku. Dzięki niej zarejestrowani użytkownicy korzystają ze apersonalizowanej karty z kodem kreskowym, kodów rabatowych, mają również podgląd do swoich paragonów. Według danych Geminius we wrześniu ubiegłego roku z aplikacji tej korzystało 3,98 mln klientów.
Wprowadzenie usługi Lidl Pay jest kolejnym krokiem w kierunku transformacji cyfrowej sieci. Poza aplikacją mobilną firma uruchomiła w Polsce również sklep internetowy, oraz platformę do rezerwacji i zakupu win i innych alkoholi. W sierpniu sieć uruchomiła usługę Lidl Podróże, jednak ta nie spotkała się z dużym zainteresowaniem, a sklep postanowił z niej zrezygnować.
Tagi: Lidl, płatności mobilne