Nowa usługa w Shoplo
Shoplo.com, platforma założona w 2012 roku, ułatwiająca założenie i prowadzenie e-sklepu, wprowadziła do swoich usług nową funkcjonalność, która znacząco odciąży e-przedsiębiorców prowadzących e-sklepy.
Fulfillment, bo o tej usłudze mowa, jest pierwszą taką usługą w Polsce. Jej działanie jest proste.
Towary wysyłane są przez e-sklep do specjalnie przygotowanych magazynów firmy logistycznej Storehouse, o powierzchni 20 000 m2. I tutaj rola e-przedsiębiorców kończy się, gdyż dalsze czynności, takie jak przygotowanie produktu do wysyłki (łącznie z pakowaniem) oraz wysyłkę realizuje ww. firma logistyczna.
Podany wyżej sposób jest prostu i ułatwiający e-sklepom, zwłaszcza tym początkującym, prowadzenie działalności polegającej na sprzedaży online.
Jak stwierdził Patryk Pawlikowski, Prezes Zarządu Shoplo –
„dzięki Shoplo Fulfillment e-handel rzeczywiście jest dużo prostszy – jedyne, co pozostaje po stronie sprzedawcy to założenie sklepu, wprowadzenie produktów i ich promocja. W ten sposób, ecommerce staje się dostępny także dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę w handlu. I o to chodziło.”
Pawlikowski dodaje również, że fulfillment jest znakomitą usługą dla tych, którzy dopiero co zaczynają przygodę z e-handlem, i to nie tylko osoby prowadzące profesjonalne sklepy, ale i osoby sprzedające np. wyroby hand-made, a nie mające doświadczenia w wysyłce produktów.
Zachętą do korzystania z fulfillmentu są także znacznie niższe stawki za wysyłkę kurierem, gdyż Shoplo zadbał, aby ceny za kuriera były jeszcze niższe.
Shoplo Fulfillment oferuje trzy pakiety:
- Small (powierzchnia do dyspozycji w magazynie 0,5 m3, ubezpieczenie towaru, zapakowanie i wysłanie przesyłki, z ceną za usługę kurierską w kwocie 16 zł za przesyłkę do 10 kg) – 168 zł/miesiąc,
- Medium (powierzchnia 1 m3, ubezpieczenie, pakowanie i wysyłka towaru, cena za usługę kurierską 16 zł) – 198 zł/miesiąc,
- Large (2,5 m3, ubezpieczenie, pakowanie i wysyłka towaru, kurier 15 zł) – 298 zł/miesiąc.