Obowiązki właściciela e-sklepu
Popularność handlu w sieci stale rośnie. To zdecydowanie dobra informacja dla wszystkich e-przedsiębiorców. Jednak warto pamiętać, że prowadzenie sklepu w sieci to nie tylko przyjemności i zyski, ale także szereg obowiązków, których niedopełnienie może doprowadzić do nałożenia kar lub zawieszenia działalności. Serwis dlahandlu.pl podpowiada jakich obowiązków musi bezwzględnie dopełnić e-sprzedawca, by móc prowadzić swoją działalność.
Po pierwsze: rzetelna informacja
Chodzi o obowiązek umieszczania na towarach podstawowego opisu produktu, który zgodnie z zapisem Ustawy o prawach konsumenta powinien umożliwić e-klientom dokonanie właściwego wyboru pożądanego produktu. Etykieta informacyjna to nie miejsce na reklamę, lecz rzetelną informację. Stąd wiele e-sklepów stosuje podstawowy i rozszerzony opis produktu. Ten drugi służy oczywiście celom reklamowym. Niedopełnienie tego obowiązku może narazić e-sprzedawcę na nieprzyjemności i dodatkowe koszty związane ze zwrotem zamówionego towaru.
Po drugie: ochrona danych personalnych
Właściciel e-sklepu powinien zadbać o ochronę danych osobowych swoich klientów, włączając w to również firmy wykonujące dla danego e-sklepu usługi związane ze stworzeniem oprogramowania , a tym samym posiadające dostęp do bazy danych klientów e-sklepu. Niespełnienie wymagań dotyczących ochrony danych osobowych grozi nawet karą więzienia.
Po trzecie: prawa autorskie
Kwestia ochrony praw autorskich dotyczy korzystania z usług firm, wykonujących dla e-sklepu prace z zakresu przygotowania szaty i oprawy graficznej sklepu
Ważne: regulamin
Regulamin, precyzujący prawa i obowiązki sprzedawcy oraz klienta to kolejny obowiązek po stronie właściciela e-sklepu. Powinien być dostosowany do specyfiki sklepu, zdecydowanie odradza się korzystanie z gotowych regulaminów sklepów. Warto pamiętać o klauzulach niedozwolonych, których pełny spis znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów, czyatmy na dlahandlu.pl.
Tagi: ehandel, prawo w ehandlu