Poczta Polska: sprawdzanie przesyłki przy odbiorze
Polski e-handel stale się rozwija. Zwiększa się nie tylko jego wartość, ale także standardy obsługi klienta. Działania e-sprzedawców ukierunkowane są na coraz większą personalizację obsługi klienta, czyli dostosowanie oferty do potrzeb danego klienta. E-sprzedawcom sprzyjają firmy, oferujące usługi w zakresie transportu i dostaw przesyłek. Poczta Polska od kilku lat poszerza ofertę usług dedykowanych sektorowi e-commerce. Polski operator powszechny dysponuje m.in. najgęstszą siecią punktów odbioru (4100 placówek pocztowych oraz około jednego tysiąca punktów odbioru na stacjach ORLEN, do których wkrótce dołączą automaty pocztowe), a także jako jedyny daje możliwość sprawdzenia przesyłki przed jej podjęciem. Dzięki temu e-kupujący mogą odmówić przyjęcia przesyłki zawierającej uszkodzony towar lub towar niezgodny ze złożonym zamówieniem. Taka opcja to nie tylko udogodnienie dla klienta, ale także dla e-sprzedającego. Oferowanie jak największej liczby opcji odbioru przekłada się na liczbę e-klientów.
Możliwość odbioru przesyłki w tak gęstej sieci punktów odbioru, w dogodnym czasie, połączona z możliwością sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej odbiorem to niewątpliwa wygoda dla klienta oraz zwiększenie poczucia bezpieczeństwa e-handlu. Warto dodać, że taką możliwość Poczta Polska oferuje już od dawna. Wystarczy, aby nadawca przesyłki zaznaczył na naklejce adresowej usługę „sprawdzenie zawartości”, co daje możliwość otwarcia przesyłki przy doręczycielu oraz sprawdzenia zawartości pod kątem braku uszkodzeń lub zgodności z zamówieniem. Oprócz tego przesyłkę można sprawdzić, gdy jej zawartość budzi nasze wątpliwości – gdy jest np. za mała, za lekka itp.
Jak twierdzi Rafał Pietrwalski z Poczty Polskiej, operator powszechny oferuje tego typu usługę jako jedyna firma w kraju.
Tagi: dostawa towaru, Poczta Polska
4 października 2019
Od czasu gdy otrzymałem uszkodzony produkt, zamawiam zawsze paczkę ze sprawdzeniem zawartości.
17 lutego 2020
Nie ma czegoś takiego jak sprawdzenie przesyłki przed jej podjęciem. Za przesyłkę trzeba najpierw zapłacić tym samym ją odbierając. Dopiero wtedy staje się ona naszą własnością i można ją otworzyć- przy kurierze lub nie. Regulują to przepisy prawne.
30 września 2020
Najgorzej jak się wypowiadają osoby nie mające zielonego pojęcia ani o przesyłkach ani o prawie …. jest taka usługa i działa. Sprawdzasz na poczcie czy cegły nie kupiłeś jak towar się zgadza to płacisz. Obie strony jeśli nie maja nic do ukrycia wysyłając w ten sposób zgadzają się na usługę i tyle.
5 sierpnia 2022
Zgadzam sie, najgorzej jak się wypowiadają osoby które nie mają zielonego pojęcia
28 maja 2021
No straszne pierdololo, chcialbym zauwazyc ze platnosc za przesylke czesto nastepuje PRZED JEJ WYSLANIEM, ostatecznym jest podpis odbioru. I to reguluja przepisy.
31 marca 2020
Skorzystałem z tej usługi , okazała się bardzo praktyczna i polecam innym.
Nie wiem czy jakiekolwiek przepisy tego zabraniają i zupełnie mnie to nie
interesuje. Zapłaciłem po otrzymaniu będąc pewny że dostałem to co kupiłem i tyle w temacie.
12 kwietnia 2020
Marcin ale pierdolisz xD jest taka opcja kupilem ajfona i elegancko sprawdziłem przed odbiorem, nie pisz jak nie masz wiedzy na dany temat. Od niedawna jest ta opcja, ale jest.
6 lipca 2021
jet dostępna za ok 6 zł ale tylko na Poczcie Polskiej