Program ochrony sprzedającego w Przelewy24
Przelewy24 uruchomił program ochrony sprzedających korzystających z systemu PayPal. Jak podaje serwis:
„PayPal pomoże Ci zminimalizować straty, które mogą być spowodowane nieautoryzowanymi płatnościami lub zgłoszeniami w sprawie nieotrzymania przedmiotu. Jeśli np. okaże się, że wysłana na Twoje konto płatność nie była autoryzowana przez właściciela karty kredytowej lub kupujący zgłosi, że nie otrzymał przedmiotu i transakcja zostaje zablokowana lub cofnięta, PayPal pomoże Ci odzyskać pełną kwotę. Upewnij się tylko, że spełniasz wszystkie kryteria, aby kwalifikować się do objęcia Ochroną sprzedających.”
Aby skorzystać z programu :
- brane jest pod uwagę jedynie jedno konto PayPal, które zostało użyte do wykonania przelewu,
- ochronie nie mogą być poddane towary np. cyfrowe lub usługi, a jedynie towary materialne,
- przy transakcji musi być zaznaczona informacja, że kwalifikuje się do programu ochrony sprzedających,
- szczegóły transakcji muszą zawierać adres do wysyłki,
- jeśli płatność nie była autoryzowana, wymagane jest okazanie dowodu wysyłki, a w przypadku nie otrzymania przedmiotu – dowodu dostawy,
- przedmioty powinny być wysyłane na adres podany w szczegółach transakcji.
Oprócz ww. warunków brana będzie jeszcze pod uwagę ilość reklamacji, które otrzymał sprzedający, a także stosunek sumy zwrotów płatności oraz cofniętych transakcji do sumy płatności, które wpłynęły na konto sprzedającego.
Kolejnymi warunkami są takie, które w ciągu ostatnich 30 dni zostały spełnione:
- sprzedający na koncie PayPal odnotował poniżej 100 reklamacji, zwrotów lub cofniętych płatnościami,
- wskaźnik sumy reklamacji, cofniętych transakcji lub zwrotów płatności był poniżej 1%.
Nie spełnienie wszystkich ww. warunków oznacza, że transakcje sprzedającego nie zostaną objęte programem ochrony sprzedających na 90 dni. Po tym czasie wyniki zostaną ponownie obliczone i zostanie podjęta decyzja, czy sprzedający zostanie objęty programem czy nie.
Serwis Przelewy24, w przypadku nieautoryzowanych płatności i nieotrzymania przesyłki, radzi:
- wysyłaj ostrożnie,
- użyj programu śledzącego IP,
- śledź swoją przesyłkę,
- zidentyfikuj podejrzane zachowanie,
- bądź w kontakcie z klientami.
Szczegóły dostępne na: http://www.paypal.com/pl/umowa-z-uzytkownikiem
Tagi: PayPal, płatności online, Przelewy24