Raport „Polski e-commerce w Google 2013”
LeadBullet S.A.stworzył jedyny w swoim rodzaju raport SEO 2013 o nazwie „Polska e-commerce w Google”. Patronat nad tym przedsięwzięciem objęła IAB Polska, czyli stowarzyszenie powstałe w 2000 roku, działające na rynku technologicznym reklamowym i interaktywnym. Partnerem raportu jest Izba Gospodarki Elektronicznej i serwis Internet Standard, przeznaczony dla wszystkich tych, którzy zajmują się e-biznesem.
Do stworzenia raportu wykorzystano wskaźnik Searchmetrics Visibility Index, który obrazuje widzialność interesującej nas domeny w strukturze danych Google. Wskaźnik ten co tydzień porównuje około 100 000 000 fraz, które są najpopularniejsze w 134 krajach. W raporcie LeadBullet zostały ujęte wyniki odnoszące się do tylko jednego kraju – Polski.
Jakie e-sklepy są najbardziej widoczne z sieci?
Na pierwszy ogień poszły sklepy związane z branżą AGD/RTV. Współczynnikiem, który brany był pod uwagę była liczba fraz, pod którymi e-sklep był widoczny w wyszukiwarce Google, pomnożony przez liczbę wejść na stronę e-sklepu. Najwyższy wynik uzyskał serwis euro.com.pl, jego średnia wyniosła aż 56 784. Na drugim miejscu uplasował się serwis mediamarkt.pl, ze średnim wynikiem 20 147. Serwisem z najgorszym wynikiem, bo tylko 7 202, okazał się avans.pl.
Następną kategorią, która była wzięta pod uwagę, był ogród i dom. Tutaj odbyło się bez niespodzianek, gdyż na pierwszym miejscu znalazł się sklep niejako specjalizujący się w produktach dla domu i ogrodu – leroymerlin.pl, ze średnią 46 980. Zaskakuje dość niska pozycja lidera w branży meblowej – ikea.com (3 miejsce i średnia 18 043), jysk.pl (4 miejsce i średnia 14 345), castorama.pl (5 miejsce i średnia 13 968), czy znany obi.pl (6 miejsce i średnia 11 471).
W kolejnej kategorii znalazły się serwisy oferujące płatność internetową. Na pierwszym miejscu pod względem widoczności znalazł się serwis payu.pl (średnia 9 555), dotpay.pl na drugim (średnia 3 863), i na trzecim przelewy24.pl (średnia 1 692).
W kategorii odzież i obuwie na pierwszym miejscu najbardziej widocznych serwisów znalazł się zalando.pl (19 234), na drugim szafa.pl (17 764). Zaskakuje wynik serwisu deichmann.pl, który znalazł się dopiero na 6 miejscu.
Podsumowując, raport przygotowany przez LeadBullet obejmuje aż 23 kategorie, wyjaśnia czym jest Searchmetrics Visibility Index oraz objaśnia różnice między SEO a Content Marketingiem.
Darmowy raport można pobrać ze strony LeadBullet S.A.
Tagi: LeadBullet, statystyki, trendy