Regulacja cen za przesyłki zagraniczne

kurier

Wartość rynku zakupów internetowych rośnie od lat na całym świecie. To cieszący się nieustającą popularnością kanał dystrybucji i zakupu towarów, który mimo niemal nieograniczonego dostępu, ma swoje niedociągnięcia. Jednym z nich jest koszt przesyłki wysyłanej za granicę. Jak podają cenniku usług pocztowych i kurierskich, ceny przesyłek wysyłanych do innego kraju mogą być nawet kilkakrotnie wyższe w porównaniu z cenami przesyłek doręczanych na terenie tego samego kraju. Taka sytuacja skutecznie zniechęca zagranicznych e-klientów do robienia zakupów, co z kolei przekłada się na potencjał i wyniki sektora e-handlu. Według danych serwisu portalspozywczy.pl, na zagraniczne e-zakupy decyduje się tylko 15 proc. e-klientów.

Komisja Europejska pracuje nad nowymi przepisami, które mają uregulować cenniki przesyłek zagranicznych. Nowe przepisy mają być skierowane nie tylko do klientów indywidualnych, ale także małych i średnich firm, handlujących w sieci. Wysokie koszty dostaw zniechęcają kupujących. Komisja Europejska nie zamierza tworzyć sztywnego cennika opłat za przesyłki zagraniczne, ale zaproponować takie unormowanie cen, które pozwoli poprawić wyniki transgranicznego e-handlu na terenie państw Unii Europejskiej. Według ustaleń Komisji Europejskiej, wysokie ceny przesyłek nie zawsze realnie odzwierciedlają prawdziwy koszt jej doręczenia. Obniżenie kosztów dostawy ułatwiłoby e-klientom dostęp do tych towarów, których w rodzimych sklepach internetowych nie ma, lub do tych zdecydowanie tańszych za granicą, ale na zakup których nie decydowali się ze względu na koszt przesyłki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.