W naszym kraju pojawi się bezpośrednia konkurencja dla sklepów takich jak Pepco, TEDi czy Action. Znana na całym świecie sieć planuje otworzyć pierwsze sklepy już po majówce i łącznie ma zamiar uruchomić tysiąc takich placówek.
Czym jest Woolworth?
Firma pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i ma za sobą bogatą historię, sięgającą roku 1879, kiedy to Frank Winfield Woolworth wpadł na swój rewolucyjny pomysł. Jaki? Postanowił wyłożyć cały towar na ladzie razem z dołączonymi cenami. Jak wiadomo, taka koncepcja spodobała się klientom i wpłynęła na handel na całym świecie. Frank wprowadził również stawki ryczałtowe 5 i 10 centów, co sprawiło, że jego sklepy nazywano “Five-and-Dime-Stores”. Kolejnym krokiem było założenie przedsiębiorstwa razem z bratem. Kolejne sukcesy sprzedażowe sprawiły, że w roku 1911 firma sprzedawała już towary w 1000 lokali.
Plany marki wobec Polski
W naszym sąsiedztwie marka działa na terenie Niemiec i działa w formacie zbliżonym do domu towarowego. Rozpoczęła tu swoją działalność w 1927 roku. W 2010 roku posiadała 158 placówek. Obecnie liczba sklepów na terenie Niemiec wynosi ponad 555. Świadczy to o tym, że plany marki wobec Polski są naprawdę ambitne. Nie nastąpi to jednak od razu. Przyjęty przez firmę scenariusz rozwoju zakłada, że rocznie będzie przybywać około 15-20 lokali. Pierwszym sklepem Woolworth w Polsce będzie placówka w Krakowie. Zostanie otwarta 8 maja w centrum Atut Galicyjska. Kolejne otwarcia planowane są w dniach 12 i 26 maja, kiedy to zacznie działać lokal w Poznaniu oraz kolejny w Warszawie. Następne sklepy marki Woolworth pojawią się w Łodzi, Katowicach czy w Zielonej Górze.
Co znajdzie się w ofercie sklepu?
Firma działa w sektorze sprzedaży detalicznej i planuje udostępniać jakościowe produkty w atrakcyjnych cenach. Celem marki jest dotarcie do klientów, którzy szukają okazji do oszczędności w czasie wysokiej inflacji. W asortymencie każdego sklepu ma się znaleźć aż 6 tysięcy unikalnych produktów.
Marka znana jest głównie ze sprzedaży ubrań, jednak asortyment jest szeroki. Na półkach Woolworth znajdziemy podstawowe artykuły wyposażenia domowego, elektronikę, tekstylia, zabawki, a także artykuły dekoracyjne i piśmiennicze. Każdy ze sklepów ma posiadać na stanie od 8 do 12 tysięcy produktów. Firma umieściła na swojej stronie informacje na temat tego, jakich konkretnie lokali szuka w ramach planowanego rozwoju na polskim rynku.
Dlaczego marka Woolworth debiutuje w Polsce?
Woolworth ma już swoje miejsce na rynkach europejskich. Polska jest naturalnym krokiem w ekspansji marki Woolworth na rynki wschodnioeuropejskie. To także duży rynek, szczególnie atrakcyjny dla marek oferujących produkty w niższych cenach. W wypowiedziach dla polskich mediów dyrektor ds. sprzedaży Woolworth Polska, Radoslav Straka, zaznacza, że tutejszy rynek jest dla marki bardzo atrakcyjny i niezwykle perspektywiczny biznesowo.
Tagi: sieci handlowe, Woolworth