Zakupy online – co najczęściej wybierają Polacy

świąteczne zakupy online

elenabsl/bigstockphoto.com

Handel internetowy rozwija się bardzo szybko. Coraz więcej osób przekonuje się do robienia zakupów w sieci. Trend ten jest szczególnie widoczny przed Świętami Bożego Narodzenia, kiedy kolejki w galeriach handlowych odstraszają nawet najbardziej wytrwałych zakupowiczów. Znaczna grupa kupujących decyduje się dokonać zakupów w sieci, nie tylko aby zaoszczędzić czas, ale również zaoszczędzić.

Okazuje się również, że lista rzeczy, których poszukuje się w sieci, stale się wydłuża. Wiele znanych sieci sklepów np. Empik, Tesco oferuje swoim klientom możliwość zakupów przez Internet. Dodatkowo na rynku pojawiło się wiele specjalistycznych sklepów, których oferta dostępna jest jedynie on-line (www.mojportalfinansowy.pl).
Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wskazuje, że wśród trzech kategorii najchętniej kupowanych produktów w sieci znajdują się:

Dodatkowo raport wskazuje, że „10 top” kategorii zakupów on-line łącznie z ww. wymienionymi stanowią: sprzęt RTV/AGD (55 %), bilety do kina/teatru (54%), kosmetyki, perfumy (51%), obuwie (49%), sprzęt komputerowy (48%), odzież sportowa (46%), podróże, rezerwacja (42%) (www.gemius.pl).

Okazuje się, że na zakupy w sieci decydują się szczególnie osoby młode, wykształcone oraz pochodzące z dużych miast. Dla tej kategorii klientów przewaga w handlu on-line nad zakupami w sklepach stacjonarnych zawiera się przede wszystkim w możliwości pozostania w domu podczas zakupów, dokonywaniu transakcji o każdej porze dnia i nocy, a także gwarantowanej szybkości dostawy, szerokim asortymencie oraz niskich cenach. Ponadto, tak jak np. w przypadku zdrowej żywności, niektóre towary są dostępne jedynie przez Internet i stanowi to koronny argument dla klientów, aby korzystać z zakupów w sieci (www.mojportalfinansowy.pl).

Z danych systemu płatności internetowych PayU wynika, że odzież ma największy udział w elektronicznych wydatkach Polaków. Polacy stopniowo przełamują stereotypy i otwierają się na nowe propozycje i możliwości transakcji zakupowych przez Internet (www.rp.pl). Zmniejsza się ich obawa, że dany produkt nie będzie odpowiedni. Wzrasta również świadomość kupujących, którzy znają swoje prawa konsumenckie i chętnie z nich korzystają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.